Preview

Health and Ecology Issues

Advanced search

INFORMATIZATION OF EDUCATION FROM THE STANDPOINT OF ITS POSITIVE AND NEGATIVE ASPECTS

https://doi.org/10.51523/2708-6011.2017-14-2-2

Abstract

This article studies strong and weak points of the informatization process in education from the standpoint of the student`s psychology and the psychology of the educational process and brings to light the negative consequences of information and communication technologies in education. The necessity of careful examination of informatization processes in modern society is emphasized in the work.

About the Author

Z. I. Trafimchyk
Gomel State Medical University
Belarus


References

1. Образование и XXI век: Информационные и коммуникационные технологии. - М.: Наука, 1999. - 191 с.

2. Сергеева, Т. Новые информационные технологии и содержание обучения / Т. Сергеева // Информатика и образование. - 1991. - № 1. - С. 3-10.

3. Дворецкая, А. В. Основные типы компьютерных средств обучения / А. В. Дворецкая // Педагогические технологии. - 2004. - № 2. - С. 32-37.

4. Информационные и коммуникационные технологии в образовании: монография / под ред. Б. Дендева - М.: ИИТО ЮНЕСКО, 2013. - 320 с.

5. Хеннер, Е. К. Информационно-коммуникационная компетентность учителя: структура, требования и система измерения / Е. К. Хеннер, А. П. Шестаков // Информатика и образование. - 2004. - № 12. - С. 5.

6. Абалуев, Р. Н. Интернет-технологии в образовании: учеб.-метод. пособие / Р. Н. Абулаев, Н. Г. Астафьева, Н. И. Баскакова. - Тамбов: Изд-во ТГТУ, 2002. - Ч. 3. - 114 с.

7. Мелихова, Л. Г. Особенности интернетизации Российской школы / Л. Г. Мелихова // Компьютерные инструменты в образовании. - 2000. - № 5. - С. 81-85.

8. Гунн, Г. Е. Компьютер: как сохранить здоровье: рекомендации для детей и взрослы / Г. Е. Гунн. - СПб.: Нева; М.: Олма-Пресс, 2003. - 128 с.


Review

For citations:


Trafimchyk Z.I. INFORMATIZATION OF EDUCATION FROM THE STANDPOINT OF ITS POSITIVE AND NEGATIVE ASPECTS. Health and Ecology Issues. 2017;(2):7-11. (In Russ.) https://doi.org/10.51523/2708-6011.2017-14-2-2

Views: 328


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2220-0967 (Print)
ISSN 2708-6011 (Online)