Preview

Health and Ecology Issues

Advanced search

ORGANIZATION OF SELF-STUDY OF JUNIOR STUDENTS AS A FACTOR TO STIMULATE EDUCATIONAL EFFICIENCY

https://doi.org/10.51523/2708-6011.2013-10-3-5

Abstract

The article deals with application of active forms and methods of self-study of junior medical students. The development of new forms of students’ teaching was introduced for studying of general chemistry in order to improve the methods of teaching of natural scientific subjects at a medical university.

About the Authors

M. V. Odintsova
Gomel State Medical University
Belarus


A. V. Lysenkova
Gomel State Medical University
Belarus


E. A. Perminova
Gomel State Medical University
Belarus


References

1. Гин, А. А. Приемы педагогической техники / А. А. Гин. - 7-е изд. - М.: Вита-Пресс, 2006. - С. 82.

2. Жук, А. И. Высшая школа Республики Беларусь на современном этапе развития: тенденции и перспективы / А. И. Жук // Вышэйшая школа. - 2009. - № 6. - С. 3-8.

3. Панфилова, А. П. Инновационные педагогические технологии: Активное обучение: учеб. пособие / А. П. Панфилова. - 3-е изд. - М.: Академия, 2012. - 192 с.

4. Федоров, В. А. Педагогические технологии управления качеством профессионального образования: учеб. пособие / В. А. Федоров. - М.: Академия ИЦ, 2008. - 205 с.

5. Общая химия. Типовая учебная программа для высших учебных заведений по специальности 1-79 01 01Лечебное дело. - Минск, 2008. - 16 с.

6. Педагогические основы самостоятельной работы студентов: пособие для преподавателей и студентов / О. Л. Жук [и др.]. - Минск: РИВШ, 2005. - 112 с.

7. Лобанов, А. П. Управляемая самостоятельная работа студентов в контексте инновационных технологий / А. П. Лобанов, Н. В. Дроздова. - Минск: РИВШ, 2005. - 107 с.


Review

For citations:


Odintsova M.V., Lysenkova A.V., Perminova E.A. ORGANIZATION OF SELF-STUDY OF JUNIOR STUDENTS AS A FACTOR TO STIMULATE EDUCATIONAL EFFICIENCY. Health and Ecology Issues. 2013;(3):31-34. (In Russ.) https://doi.org/10.51523/2708-6011.2013-10-3-5

Views: 255


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2220-0967 (Print)
ISSN 2708-6011 (Online)