Preview

Health and Ecology Issues

Advanced search

FUNCTIONAL RESERVES OF STUDENTS` ORGANISM AT THE END OF AN ACADEMIC YEAR ACCORDING TO THE HARDWARE-SOFTWARE COMPLEX «OMEGA-M»

https://doi.org/10.51523/2708-6011.2013-10-1-26

Abstract

The indicators of functional reserves of students` organism according to the complex «Omega-M» have been studied. It has been established, that the functional reserves of the students` organism are evaluated «good» at the beginning of academic year. However, at the end of an academic year the indicators of physiological and psycho-emotional reserves decrease to «satisfactory» level.

About the Author

V. A. Kruglenya
Gomel State Medical University
Belarus


References

1. Баевский, Р. М. Оценка адаптационных возможностей организма и риск развития заболеваний / Р. М. Баевский, А. П. Берсенева. - М.: Медицина,1997. - 265 с.

2. Филонов, В. П. Здоровьесбережение учащихся - приоритетное направление в работе Белорусской школы / В. П. Филонов, Н. Ф. Фарино // Здоровье и окружающая среда: сб. науч. Трудов. - Минск, 2009. - Вып. 14. - С. 629-632.

3. Баевский, P. M. Научно-теоретические основы использования анализа вариабельности сердечного ритма для оценки степени напряжения регуляторных систем организма / Р. М. Баевский // Компьютерная электрокардиография на рубеже столетий XX-XXI. Междунар. симпоз. - М., 1999. - С. 45-47.

4. Смирнов, К. Ю. Разработка и исследование методов математического моделирования и анализа биоэлектрических сигналов / К. Ю. Смирнов, Ю. А. Смирнов. - СПб., 2001. - 24 с.

5. Баевский, Р. М. Вариабельность сердечного ритма: теоретические аспекты и возможности клинического применения. / Р. М. Баевский, Г. Г. Иванов // Новые методы электрокардиографии / под ред. С. В. Грачева, Г. Г. Иванова, А. Л. Сыркина. - М.: Техносфера, 2007. - С. 474-498.


Review

For citations:


Kruglenya V.A. FUNCTIONAL RESERVES OF STUDENTS` ORGANISM AT THE END OF AN ACADEMIC YEAR ACCORDING TO THE HARDWARE-SOFTWARE COMPLEX «OMEGA-M». Health and Ecology Issues. 2013;(1):131-135. (In Russ.) https://doi.org/10.51523/2708-6011.2013-10-1-26

Views: 263


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2220-0967 (Print)
ISSN 2708-6011 (Online)